2016 NR. 3 HEADER

donderdag 29 september 2011

Metamorfose

Gisteren heerlijk met z'n vijven bij mij aan de keukentafel aan het knutselen geweest. Vorige keer hebben we een doos gemaakt voor al onze rode strengetjes (kijk bij kartonnage) en deze keer hadden we gekozen voor een omslag voor een fotomapje. Een simpel mapje dat je bij Blokker voor 95 eurocent kunt kopen.
Mijn mapje heb ik bekleed met een handgeweven stof uit de Elzas, het  z.g.n. Kelsch, in een blauw/beige/rode ruit. Ik heb het borduurwerkje dat ik vorige week van Ada heb gekregen gebruikt voor de voorkant. Volgende week woensdag hoop ik alle mapjes helemaal af te kunnen zien en zal ik daar nog een foto van plaatsen. Het was heel gezellig en wat hebben we weer genoten!

Yesterday we had another crafting day here at my kitchen table. Last time we have made a box for all our red floss (look under kartonnage) and now we transformed a simple photo album from 95 eurocent into something very nice! I have used handwoven linen that I have bought in France, L'Alsace, in red/ecru and blue. It is called "Kelsch". On the front the litte sampler that Ada gave me last week. It was a very nice day which we all have enjoyed very much!








Foto mapje/Photo album


Borduurwerkje Ada/Ada's embroidery


8 opmerkingen:

  1. Wat maken jullie mooie dingen zeg! Dit fotomapje is ontzettend leuk geworden en ook het doosje voor de borduurstrengetjes is prachtig!!
    Het lijkt me enorm gezellig om zo met z'n vijven bezig te zijn!
    fijne dag, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig kunststukje heb je weer gemaakt en dat van zo'n simpel mapje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het lapje Kelsch had ik natuurlijk direct gespot ;) Mooi lapje geworden zo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeker een verandering, als je kijkt naar het kale fotomapje. Wat leuk dat je met elkaar aan de slag gaat. Zo'n clubje mis ik wel.
    Je jampotjes in het vorige berichtje vind ik helemaal te gek!
    Ik ben echt een fan van je blog geworden en zit er vaak te snuffelen en te genieten!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alweer fantastisch en een beeldig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O wat is ie leuk en mooi geworden. Prachtig hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk geworden. Zo zie je maar dat je van iets simpels zo iets moois kunt maken!
    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen