2016 NR. 3 HEADER

dinsdag 8 november 2011

Pinkeep nummer 2

Het kleine merklapje waar ik het afgelopen zaterdag over had en alvast een glimpje van heb laten zien is helemaal af en ik heb er een pinkeep van gemaakt. Ik heb al zoveel kussentjes maar dit is pas mijn tweede pinkeep. Ik heb de smaak helemaal te pakken dus er volgen er vast nog meer. Ik heb een heel leuk kerstpatroontje gevonden dat bijzonder geschikt is om een pinkeep van te maken. Maar over deze ben ik ook weer heel tevreden want hij is erg mooi geworden, althans dat vind ik zelf. Het is net als Christmas Eve een gratis patroontje van de Sampler Girl. Ik heb het op 14-draads linnen van Zweigart geborduurd, Belfast nr. 52. De afmetingen van het borduurwerk zijn dan 12 x 10 cm. Ik heb DMC garen gebruikt in de kleuren 3052 groen, 931 blauw, 833 goudgeel, 3790 beige, 3013 zachtgroen en 3722 rozerood. En voor de achterkant heb ik een mooi frans stofje bij mijn vriendin Gonnie gekocht. Kijken jullie even mee naar het resultaat?

The tiny sampler of which I have showed you a glimp last saturday is ready and I made a pinkeep of it. I have a lot of pin cushions but only one pinkeep, so now I have two. I like them very much so I am sure more will follow. It is just as Christmas Eve a free pattern from the Sampler Girl. I have used 35 count linen from Zweigart, Belfast nr. 52. It measures 10 x 12 cm. I used DMC floss in the colours 3052 green, 931 blue, 833 yellow gold, 3790 sand, 3013 green and 3722 pink/red. On the back I used French fabric. Do you want to take a look?













12 opmerkingen:

  1. Schitterend Marijke, prachtige pinkeep en het stofje is beeeeeeldig, lijkt wel een beetje op toile, waar ik gek op ben:))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is prachtig geworden en dat achterkant stofje helemaal geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dat lief geworden, de borduurtjes maar ook de afwerking met dat lieve stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een superrrrr pinkeep , ben ook gek op borduren en deze kleine lapjes zijn zo klaar !

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er fantastisch uit, mooi stofje ook.
    Ik zal binnenkort waarschijnlijk ook nog eens op pinkeeps terugkomen.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een LEUKE pinkeep..
    ..súper mooi gemaakt!
    groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtige pinkeep. Schattig stofje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marijke,
    Wat een mooi borduurtje is het weer en het is ook zo ontzettend mooi afgewerkt, met dat stofje aan de achterkant en dat mooie randje er omheen. Maar je moet me toch even vertellen wat nu een pinkeep is. Ik dacht eerst aan een speldenkussen, maar dat is het dus niet.... Toch?
    Ik wens je een heel fijne woensdag,
    Lieve groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja ook ik dacht aan een speldenkussen, maar dat is het dus niet?
    Het is ontzettend mooi geworden en dat stofje.... héél mooi!!!!
    groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Jolanda en Mirjam, een pinkeep is wel een speldenkussen, alleen steek je de spelden er aan de zijkant rondom in. Als je met je werk bezig bent kun je je naald of speld wel boven in de pinkeep steken. Voordeel van een pinkeep: de punt prikt er aan de onderkant niet door heen zoals bij een speldenkussen. Groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi hoor. Ook de kleuren passen mooi bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen